vrijdag 11 maart 2016

Mega Mindy in zwart-wit

Je ziet ze overal: de zwart-witte prints. Ik was ook meteen verkocht en ging aan de slag voor dochterlief. In eerste instantie twee leggings want madam begon uit haar oude te groeien.
Ik heb haar zelf laten kiezen en ze koos natuurlijk als eerste voor de "Nijntje-print". Het model van de legging komt uit de Ottobre (3/2015) en de stoffen komen van Stef's Stoffen. Ik heb iets breder elastiek gebruikt dan werd voorgeschreven omdat me dat prettiger lijkt dragen. De beide broekjes waren in een wip gemaakt maar nu kwam de vraag wat er op aan te trekken?





We hebben veel bonte truitjes in de kast liggen waarvan er geen één op de leggings stond. Dus ging ik aan de slag met een verlengde trui met leuke steekzakken van Kid 5. Ik heb een zwarte french terry gebruikt en tussen de raglannaden stikte ik een witte (elastische) paspel zodat het niet al te donker zou worden.


Voor alle boorden gebruikte ik witte boordstof en de zakken werden vastgestikt met een rekbare siersteek. Ik heb (eigenwijs als ik ben) toch naadwaarde aan de onderkant van de trui geknipt waardoor hij nu een beetje langer uitvalt als ik bedoelde maar dan kan er tenminste een groeispurtje langskomen zonder dat ik meteen weer opnieuw mag beginnen!








Als een volleerd model (al noemde ze zichzelf Mega Mindy vanwege het masker) poseerde mijn dochter voor de foto's.
Hoewel ik lang heb getwijfeld vind ik het zwart/wit toch erg leuk staan en dochterlief is er blij mee dus wat wil ik nog meer?
Ja, dit thema krijgt zeker een vervolg.....



n.b. het witte jasje heb ik (helaas) niet zelfgemaakt en komt van NafNaf.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten