maandag 18 april 2016

Selfish sewing #2

Natuurlijk ging mama ook in het nieuw naar het feestje van opa en oma!
Mijn oog was al vaker op de Lisan jurk uit La Maison Victor (3/2014) gevallen maar nog nooit was het er van gekomen om hem te maken.
Nu was er de perfecte gelegenheid. Net zoals in de LMV ging ik voor suedine maar dan in bordeauxrood met een slangenprint (ok dit klinkt veel fouter dan het is!). De stof haalde ik bij de Greef.
Zoals gewoonlijk zat ik weer aardig tegen een deadline aan te werken (de volgende dag moest het af zijn) dus had ik al besloten om deze keer de stof niet af te locken: het rafelt immers toch niet.

Helaas was de hoeveelheid stof die LMV aangaf wat krap voor de maat die ik ging maken maar na een tijdje puzzelen kreeg ik het er toch uit.
MAAR....NEE!!!! Knip ik toch twee keer hetzelfde voorpand in plaats van gespiegeld....had ik daarvoor een uur staan passen en meten, nu kreeg ik het er sowieso niet meer uit.
Gelukkig kon ik bij de winkel nog stof bijhalen maar dit maakte de stress om het op tijd af te krijgen niet minder om.

Vol goede moed begin ik met het naaien van een proeflapje maar argghhhhh: de steken slaan over met de microtex naald die me was aanbevolen bij de stof. Ok dan maar een stretchnaald erin....neeeee...nu slaat hij nog steeds over???
Weet je wat, ik steek er een universele naald in (die dingen heten niet voor niets zo) en ja hoor nu naait de machine als een trein.

De jurk zat eigenlijk vrij snel in elkaar waardoor 's avonds nog tijd is voor ontspanning in plaats van tot laat doornaaien (waar ik eigenlijk op gerekend had)! Wat me wel tegenvalt tijdens het passen is hoe statisch de stof wordt en ik dus gedwongen was om nog diep onderin de kast te zoeken naar een onderjurk (dit is namelijk niet een van mijn dagelijkse kledingstukken).

Gelukkig kreeg ik op het feest veel complimenten over de jurk dus er zal nog wel een tweede versie volgen maar dan niet in de vreselijk statische suedine maar in een lekker katoentje ofzo....






Geen opmerkingen:

Een reactie posten