zondag 29 mei 2016

Heb jij de Harvest Club al ontdekt? Fair fashion in hartje Antwerpen.

Deze blog gaat niet over kleding die ik zelf gemaakt heb maar dit keer wil ik de supertoffe (kleding, sieraden, schoenen-) winkel van een vriendin aan jullie voorstellen.
Sinds november runnen Stefanie en Ilke hun Harvest Club aan de Everdijstraat in Antwerpen.


Het is niet de zoveelste kledingwinkel die bevoorraad wordt met kleding uit een of andere sweatshop, nee, deze winkel is gestoeld op duurzaamheid. In de collectie van deze dames zitten enkel producten die handgemaakt, fairtrade, of zelfs van gerecycled materialen zijn gemaakt. Dit is ook de reden dat ik hun shop even met jullie wil delen: laten we de wereld een stukje duurzamer maken want "who made my clothes?"



Afgelopen vrijdag lukte het me eindelijk om eens langs te gaan in Antwerpen (shame on me, maar de vorige afspraak was de dag van de aanslag in Zaventem...) en ik was direct verkocht door de fantastische collectie.






De winkel is niet groot maar de producten die er hangen zijn groots (met een zachte g)! Hele mooie en unieke kleding, schoenen, tassen, dekens en sieraden van merken als Afriek, I lkeCop, Elsien Gringhuis, Wintervacht, Mud Jeans en Anna Gorke, om er maar een paar op te noemen.
Stuk voor stuk hebben deze merken het doel om de losgeslagen mode-industrie te verduurzamen.

Voor diegenen die nog niet het minste idee hebben waar jouw goedkope jeans of shirts vandaan komen bekijk deze Noorse documentaire en het wordt duidelijk waarom sommige winkels zo goedkoop kleding (kunnen) aanbieden.

Naast verschillende kledingmerken zijn de dames ook verkoper van de skincare producten van Cîme: natuurlijke en eerlijke producten van een Belgisch label, die ook elke maand een workshop verzorgen bij de Harvest Club.

Kortom een supertoffe winkel met een boodschap waar iedereen eens zou moeten binnenstappen!
En wat nu helemaal tof is: komende zomer wordt er ook een winkel in Leuven geopend: ik neem aan dat Stefanie en Ilke jullie daar allemaal eens mogen begroeten? Misschien komen wij elkaar daar ook eens tegen!





PS. sorry voor de magere fotokwaliteit: had enkel mijn gsm bij voor foto's...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten