zondag 15 mei 2016

Hoera, Alex is geboren!

Onverwacht was Alex ineens daar, oké hij was nog geen tien dagen te vroeg maar zijn mama had me op het hart gedrukt om niet te stressen en dat hij zeker te laat zou zijn omdat ze haar vluchtkoffertje ditmaal wel klaar had staan;)

Ik was, zoals gewoonlijk ondertussen, nog niet klaar met mijn kraampakket. Ik had het kruippakje al een heel eind af gelukkig! Een erg fijn patroontje van de Kiind-website. Ik gebruikte een mosterdkleurige tricot van Paapii die ik bij Kersenpitje had gekocht: een heel fijne stof om te verwerken!



De stress sloeg even toe bij het eindwerkje: de drukkers. Ik heb me een ongeluk gezocht naar babydrukkertjes in het zwart. Uiteindelijk vond ik ze online maar pasten ze niet in mijn Prymtang; dan maar op de ouderwetse manier met een hamer! (en dus gewoon twee keer op mijn duim slaan, hè!)



Om lekker warm te blijven maakte ik een dekentje met aan de ene zijde petrol velours en de andere kant flamingo's: twee dingen waar de mama fan van is. De flamingo's kocht ik bij Kersenpitje en de velourse stof komt van de Stoffenstraat. Manmanman, wat een lastige stof om te naaien dat velours! Eerst heb ik de paspel aan de katoenen stof genaaid wat natuurlijk geen probleem was, maar toen moest alles aaneen. Ik ben heeeeel lang bezig geweest met speldjes steken want ik dacht: als ik dit nu netjes doe dan kan ik zonder problemen naaien. Mis dus... want ondank de vele speldjes ging het na 20 cm al mis en begon de stof te verschuiven, arghhhh!
Uiteindelijk heb ik een randje soluvlies eronder gelegd en was het probleem opgelost.





Verder maakte ik ook nog een legging en zeverdoekje uit bootjesstof van Stef's Stoffen (sorry kon niet stoppen met naaien...). Het patroon wat ik gebruikte voor het broekje is een Ottobre model dat ik aanpaste door er een band met koordje en boordjes toe te voegen.
Het model van het zeverdoekje kwam van Pieke Wieke.


Het laatste cadeautje voor de knappe man was een tutkoord die ik al eerder in kraampakketten deed en waar ik veel positieve reacties op heb gekregen. Het Happy Girls lint komt van Bora en wordt hier door de kinderen Pippi-lint genoemd;) Dat is ook de reden dat ik voor dit lint koos: de broertjes van Alex knuffelen allebei met een echte Zweedse Pippi-pop die helemaal favoriet is en waar ik eigenlijk wel jaloers op ben;) Misschien moet ik het lint ook eens op een kleedje voor mezelf gebruiken?



Natuurlijk kregen de grote broers ook een cadeautje maar dat is voor de volgende blog!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten