zondag 5 juni 2016

Jurkje voor lieve Pien.

Of ik voor een knappe dame van nog geen jaar een jurkje wilde maken? Ja hoor!
Ik had een Pip-achtig stofje voor deze gelegenheid gekocht bij Stef's Stoffen. En ging aan de slag.
De mama had een patroon uitgekozen uit Knippie 5/2013
Een leuk model maar ik heb wel wat aanpassingen gedaan. Zo heb ik de knoopsluiting aan de achterzijde weggelaten en enkel in de hals een knoopje gezet. Aangezien het toch tricot is, ging dat goed en het is een stuk makkelijker bij het aan- en uitdoen. Ook de zakjes heb ik weggelaten.
Het mouwtje heb ik met een rolzoompje afgewerkt en de hals met een rekbare paspel in plaats van een tricot boordje.





Bij gebrek aan model mocht mijn babypop invallen;)

Omdat ik wat stof overhad dacht ik ook nog maar een bijpassend zonnehoedje te maken.
Het patroon komt van By Miekk.
Ik moet zeggen dat tricot niet zo fijn werkt voor een hoedje als gewoon katoen omdat het steeds verschuift natuurlijk (in heb geen boventransportvoet) maar met wat kunst en vliegwerk werd het toch een leuk hoedje.
Hier ga ik nog even op oefenen want mijn kasten puilen uit van de leuke tricotjes...
Of heeft iemand een tip voor een patroon dat wel goed werkt voor een zonnehoedje?



 
 














Geen opmerkingen:

Een reactie posten