maandag 8 augustus 2016

De eerste keer naar de Zoo in een vrolijk jurkje

Dochterlief wilde afgelopen week een jurkje aan dat ik eerder naaide. Helaas was dat exemplaar ondertussen aan de korte kant want er groeit er hier één als kool. Ook had het lange mouwen en dat kon met die warmte niet echt prettig zijn dus naaide ik een nieuw jurkje met korte mouwen.




 
Het patroon komt van Trash Monstarz Nähshop en is echt super! De maten vallen naar mijn idee wel aan de kleine kant: maakte ik de vorige keer een 104 voor mijn toen nog 2,5 jarige. Nu nam ik een 110 voor de nu 3-jarige (die toch gewoon een gemiddelde lengte heeft).

De stof is een hele drukke digitale print wederom door mevrouwtje zelf uitgezocht bij Stef's Stoffen.
Vorige keer naaide ik de zakken vast met een sterrensiersteek die perfect was voor de Znok sterrenstof. Hier gebruikte ik de smalle deksteek van de coverlock (Janome CoverPro 2000cpx) als siersteek om de zakken vast te naaien. De boorden werden er met de lockmachine aangezet maar ik stikte ze niet extra door.


De jurk valt goed in de smaak want hij zit niet alleen fijn maar je kan er ook allerlei fratsen mee uithalen in de Zoo van Antwerpen zoals je hieronder kan zien!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten