woensdag 10 augustus 2016

Kids Clothes Week dag #3 binnenvallen met een shirt.

In het voorjaar zag ik leuk projecten voorbijkomen op #kidsclothesweek en het leek me leuk om mee te doen. Maar helllluup ineens zag ik gisteren dat de huidige KCW al bij dag 2 was aanbeland.
Gelukkig was ik al voor zoonlief aan het naaien (dus dat uur per dag heb ik afgelopen dagen wel gehaald;)) en stroom ik gewoon op deze 3e dag in, hopelijk vinden jullie dat niet erg?


Het lijkt wel of de afwisseling tussen zonn en regen niet alleen het gras sneller laat groeier maar ook kinderen! Alles begint aan de korte kant te raken dus snel de kast aanvullen voordat school weer begint...
Het patroon komt uit de Burda kids van 2015. Al eerder maakte ik meerdere versies hiervan. Dus waarom een ander patroon kiezen als het goed bevalt?
Hoewel hier op een of andere manier de hals wijder is dan bij vorige versies (waar ik wel van baal en geen idee hoe dit is gekomen). Volgende keer beter zullen we maar zeggen.
Voor dochterlief had ik al eerder een sweater gemaakt met een opstrijk applicatie van Van Ikke: nu was zoonlief aan de beurt voor een stoere raket.



De applicaties zijn erg makkelijk op te strijken (hoewel ik deze keer volgens mij iets te lang gestreken heb want de glans van de afbeelding is er op sommige stukken er af...) en blijven ook goed in de was.



De mouwen (naar mijn zin te lang maar op verzoek van zoonlief deze lengte) en onderkant van het shirt werden afgewerkt met de coverlock.


Resultaat: een blije zoon en mama doet eindelijk mee aan de Kids Clothes Week: wat wil ik nog meer?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten