maandag 24 juli 2017

Stoere vent in stars and stripes!

Om voor jongens iets leuks te naaien vind ik toch wat moeilijker dan voor meisjes.
Zeker als je dan nog een zoon hebt die heel goed weet wat hij wil, en dus absoluut geen bloesjes, bloemenprintjes of teksten op zijn buik.
Als ik dan van hem een compliment krijg over een jongensoutfit die ik heb gemaakt ben ik altijd erg blij en naai ik voor hem hetzelfde.
Al eerder schreef ik over de toffe bermuda die ik naaide voor ons kleine neefje. Mijn zoontje zei uit zichzelf dat hij hem 'fantastisch' vond en ook zo'n 'trekbroek' zou willen.
Gelukkig lag deze al geknipt klaar dus hoefde hij niet lang te wachten. Het model komt uit La Maison Victor (mei/juni 2016), de stof kocht ik op de markt.
De zakken maakte ik in tegenstelling met wat werd aangegeven in het patroon uit de goede kant van de stof want de binnenzijde van de stof gebruiken aan de buitenkant, dat vond meneer nogal raar...

Het t-shirt kocht ik laatst in de uitverkoop maar er ontbrak voor mij nog iets: ik maakte er een strijkpatroon van Van Ikke op, wat hier al een tijdje lag te wachten. Deze strikpatronen zijn van erg mooie kwaliteit en met een pers zitten ze er helemaal snel en strak op.

Een heel geslaagde outfit al zeg ik het zelf. Op de foto's is het wel duidelijk dat meneer ook tevreden is!


















Geen opmerkingen:

Een reactie posten