zaterdag 6 januari 2018

De koning(in) te rijk met de Regina!

Omdat mijn dochter het liefst in mooie jurkjes ronddanst bestelde ik meteen de Regina van Sofilantjes toen deze uitkwam.
Ik had nog een french terry met kroontjes dus dat paste perfect erbij.



Ik ging voor de mouwen met plooien en omdat ik niet genoeg stof had voor een cirkelrok maakte ik de geplooide rok.






Ik heb wel even moeten puzzelen en wat hulp gevraagd op de FB pagina: mijn dochter haar borstomtrek en taille liggen enkele maten uiteen dus welke maat volgen...?
Ze heeft een nogal recht figuur en dat heeft ze niet van een vreemde kwam ik deze zomer achter.  Toen mijn naaijuf mijn maten opnam bleek dat ook bij mij de verschillende omtrekken meerdere maten uit elkaar liggen. Of zoals mijn man lieflijk opmerkte: een figuur als een visstick....
(Het zal dus nog wel even duren voor ik iets voor hem maak!)
Uiteindelijk maakte ik een maat groter dan ze nu draagt en tekende ik de taille aan de hand van een bestaande jurk een stuk rechter. 











Dochterlief wilde graag nog een grote kroon voorop zodat ze een echte prinses zou zijn. Ik sneed een standaard kroon uit de bestanden van mijn plotter en perste deze erop.
Als een echte koningin schreed ze deze kerstvakantie hier door het huis!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten